Raft Wiki
Advertisement
This page is available in other languages: English - Türkçe - Español - Polski

Wyspy są elementami środowiska w Raft.

Strzeszczenie[]

Wyspy to główne punkty zainteresowania w Raft. Zawierają różne typy jedzenia i roślin, a także inne przydatne materiały znajdujące się na otaczającym je dnie oceanu. Wyspy występują w różnych kształtach i rozmiarach, a dostępne materiały zależą od typu i wielkości wyspy. Opuszczone chatki ze skrzyniami można znaleźć na wyspach i pod wodą. Wszystkie wyspy są projektowane ręcznie, więc gracz może naleźć eksplorowane już wcześniej wyspy. Materiały jak i Zaopatrzenie zawsze znajdują się w tych samych miejscach.

Typy wysp dzielą się na biomy, które różnią się wyglądem i łupami. Biomy obecnie idą w parze z rozdziałami, co oznacza, że ​​każdy rozdział ma swój własny biom wprowadzony razem z nim. Najpopularniejsze wyspy z to wyspy tropikalne. Wyspy z tym biomem charakteryzują się, palmami, drzewami mango, trawą, zwierzętami hodowlanymi, a także Guźcami i innymi wrogami. Kolejny biom to wiecznie zielone wyspy, biom dodany w pierwszym rozdziale, który zawiera sosny, brzozy, roje pszczół, naturalne ule i niedźwiedzia jako głównego przeciwnika. Drugi rozdział wprowadził do gry Pustynny Biom, można go łatwo rozpoznać po jego pokrytej piaskiem powierzchni, kaktusach i połamanych kamperach.

Wyspy tropikalne są obecnie oznaczane jako małe lub duże. Dostępne materiały są mniej więcej takie same, niezależnie od rozmiaru, jednak duże wyspy wprowadzają zwierzęta zarówno o neutralnej, jak i agresywnej naturze. Duża wyspa zapewnia również kilka dodatkowych przedmiotów, które są prawie wyłącznie dostępne dla dużych wysp, z wyjątkiem dwóch małych, rzadkich wysp.

Wyspy są odradzane na podstawie ich względnej odległości od tratwy. Pojawią się one poza widocznym zasięgiem gracza, a następnie w polu widzenia, gdy tratwa się zbliży. Z tego samego powodu, jeśli gracz zapomni zakotwiczyć tratwę, wyspa zniknie kiedy znajdzie się poza zasięgiem tratwy, nawet jeśli gracz nadal na niej jest. Dodatkowo rodzaj wyspy, którą znajdzie gracz, zależy od względnej odległości tratwy od kluczowych miejsc docelowych w każdym biomie. Są to Balboa Island (wiecznie zielone wyspy) i Caravan Island (pustynne wyspy). Nie będąc blisko żadnej z nich, będą pojawiały się wyspy tropikalne.

Nie ma możliwości budowania na wyspach.

Advertisement