Balboa Island/tr

From Raft Wiki
Jump to: navigation, search
Balboa Adası'nın üstten görünüşü.

Balboa Adası Raft'ta bir Çevresel elementtir. Bölüm 1'in son lokasyonudur.

Özet[edit | edit source]

Balboa Adası, oyuncunun hikayeyi takip ederken ziyaret edeceği üçüncü konumdur. Bölge yürüyüş yolları ve Korucu Karakolları ile bir Ulusal Park'a benzemektedir. Ada ayrıca birkaç insan yapımı yapılar haricinde çoğunlukla bitki örtüsü ile kaplıdır. Diğer adaların aksine Balboa Adası bir Yaprak Dökmeyen Adadır. Bu nedenle Balboa Adası, Ayıların ve ilk canavar (Yazarın notu: "Boss" terimi oyunlarda bulunan, diğer düşmanların aksine daha güçlü ve belirgin olan düşmanlar için kullanılır. Bundan sonra "Boss" terimini "Canavar" olarak nitelendireceğim.) olan Anne Ayı'ya ev sahipliği yapar. Bu iki tehdit ile, Balboa Adası, Bölüm 1'de bulunan en tehlikeli ada olarak nitelendirilebilir. Ada genel özellikleriyle, içerisinden akan bir nehir ile dev bir kayanın üzerinde kuruludur. Nehir çok sığ olduğu için oyuncuların nehri takip etmeleri durumunda sallarından ayrılıp adaya yüzmeleri gerekir. Huş Ağaçları ve Çam Ağaçları adada bolca bulunduğu için Tahta stoklamak isteyen oyuncular için Balboa Adası iyi bir seçim olabilir.

Balboa Adası'nda Korucu Karakolu'nun yanı sıra üç adet de Yayın İstasyonu bulunmaktadır. Önceki hikaye ögesi barındıran lokasyonlara göre Balboa Adası'nda daha fazla hikaye ile ilgili notlar bulunmaktadır, bu da diğer "historian" başarımlarına göre Balboa Historian başarımının edinilmesini zorlaştırır. Görsel ipuçları dışında bu adada neler yaşandığı hakkında ipuçları da notlarda bulunabilir. Balboa Adası'nda Vasagatan Adası'na göre daha az Görev Eşyası bulunur, bu da keşif ve seyahati daha fazla zaman harcanan bir aktivite hâline getirir.

Keşif esnasında oyuncu Taslaklar ile karşılaşabilir.

Ana Girişler[edit | edit source]

Adanın iki adet ana girişi vardır, bunlar: salı sahile yanaştırıp durmak veya nehrin herhangi bir ucundan yüzerek adanın iç kısımlarına girmek. Sahilde çokça döküntü, varil ve kargo kasası (Bunlar içinde hiç Materyal bulundurmaz.) bulunabilir. Bölgede dikkat çeken şeyler, yırtıl tel örgü ve ayıların varlığı nedeniyle yerleştirilmiş uyarı levhaları olabilir.

Yol Ağızları[edit | edit source]

Oyuncu ana yolları takip ettiğinde, adada üç adet Yayın İstasyonu ve bir adet Korucu Karakolu bulunduğunu işaret eden tabelaların olduğu yol ağızları ile karşılaşacaktır. Tabelaların gösterdiği yolları takip ettiğinde oyuncu saldırgan ayıların bölgesine girecektir.

Korucu Karakolu[edit | edit source]

Korucu karakoluna ulaşmak için oyuncu küçük bir parkurdan geçmelidir. Parkurda tahta dikenler ve yüzeyinde objeler bulunan bir Asit Havuzu vardır. Objelerin üzerine zıplandığında objeler kısa süre içinde dibe batmaya başlar, bu durum parkuru zaman sınırı olan bir aktivite yapar. Korucu Karakolu adada bulunan araç-gereçlere yönlendiren hikaye ögesi ile birlikte içerisinde bolca eşya bulundurur. Görevleri tamamlamak, oyuncuyu bir sonraki güncellemede gelecek olan bölgeye yönlendirir.

Yayın İstasyonları[edit | edit source]

Adanın etrafına yayılmış yayın istasyonları içerisinde bir adet büyük Eşya Sandığı bulundurur. Yayın istasyonları bünyelerinde hikaye ile ilgili notlar ve bulmaca eşyaları barındırır ve her birine ulaşmak için oyuncu zor koşulları atlatmalıdır. 2. İstasyon Korucu Karakolu'nun yakınında bulunmaktadır ve bu durum istasyonu adada ulaşması en kolay olan istasyon yapar. 4. İstasyon oyuncunun açılır-kapanır köprüyü anahtarına vurarak indirmesi ile ulaşılırken 6. İstasyon'a Pala ile güzergahtaki otlar temizlendikten sonra ulaşılabilir.

Strateji[edit | edit source]

Balboa Adası Bölüm 1'de oyuncunun karşılaşacağı en büyük adadır. Dolayısıyla oyuncunun gitmeden evvel yiyecek-içecek ve silah konusunda stok yapması iyi bir tavsiye olur. Aşağıda gitmeden önce yerine getirebileceğiniz tavsiyeleri bulabilirsiniz.

  • Gün içerisinde gidin. Bölge devasa olduğu için oyuncunun yolunu kaybetmesi işten bile değildir. Adaya birkaç defa seyahat etmek gece keşif yapmaktan daha yararlı bir seçim olabilir.
  • Yanınızda yeterince silah getirin. Adada azımsanamayacak sayıda ayı bulunmaktadır ve öldürüldükten sonra birkaç dakika içerisinde aynı konumda tekrar doğarlar. Oyuncu, ayıların doğduğu yeri öğrendikten sonra onlardan uzak durabilir ancak tamamen onları atlatmak çok güçtür.
  • Yol tabelalarına dikkat edin aksi takdirde kolayca kaybolabilirsiniz.
  • Anne Ayı'yı mağarasından uzaklaştırdıktan sonra mağaranın içini yağmalayın, böylece ölüp geri oraya gelmekle uğraşmazsınız. Bu yöntem mağaranın önündeki varili yaban mersinleri ile doldurarak uygulanabilir.

Balboa Island is the biggest Island the player will experience in Chapter 1. Therefor it's a good idea to stock up on enough Sustenance and Weapons. Following are the main things to consider before going:

Önemli Konumlar[edit | edit source]

Benzersiz Eşyalar[edit | edit source]

Adada bulunan bazı benzersiz eşyalar, oyunun hikayesinde ilerlemek için bir anahtardır aynı zamanda başarımların bazılarını açmak için gereklidir.

Balboa Map with Markers.png
  • Yaban Mersinleri - Anne Ayı'yı Pala ve Pala Taslağı'nın bulunduğu mağaradan uzaklaştırmak için kullanılır.
  • Bruno'nun Çekici - Oyuncu'nun hikayede ilerlemek için Korucu Karakolu'nda bulunan bu eşyanın arkasındaki notu bulması gerekir.
  • Bruno'nun Testeresi - Oyuncu'nun hikayede ilerlemek için Korucu Karakolu'nda bulunan bu eşyanın arkasındaki notu bulması gerekir.
  • Bruno'nun İngiliz Anahtarı - Oyuncu'nun hikayede ilerlemek için Korucu Karakolu'nda bulunan bu eşyanın arkasındaki notu bulması gerekir.
  • Ampul - Fix Errol! başarımını tamamlamak için gerekir.

Taslaklar

Kaynaklar[edit | edit source]

İlginç Bilgiler[edit | edit source]

Galeri[edit | edit source]